اجزای کمپرسور هیتاچی
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

کمپرسور یخچال فریزر هیتاچی از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل گردیده است که هر دو قسمت درون پوسته ای فولادی قرار دارند.قسمت الکتریکی در اغلب یخچالهای هیتاچی یک الکتروموتور از نوع آسنکرون میباشد که وظیفه به حرکت در آوردن قسمت مکانیکی را به عهده دارد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید قسمت مکانیکی در کمپرسورهای یخچال هیتاچی شامل سیلندریست که پیستون آن توسط هسته موتور الکتریکی به حرکت در می آید.

شارژگاز یخچال فریزر هیتاچی در محل باید انجام گردد و به هیچ عنوان دستگاه نباید از منزل شما خارج شود، بنابراین به شما پیشنهاد میشود طبق استاندارد در نمایندگی تعمیرات  یخچال فریزرهیتاچی به شارژگاز دستگاه خود بپردازید.

در نمایندگی تعمیرات فریزر هیتاچی شارژگاز طبق اصول زیر انجام میگردد:

ابتدا نشت یابی می شود.

طبق استاندارد شارژگاز و وکیوم انجام میگردد.

در نهایت اقدام به تعویض فیلتر درایر میشود.

در زیر بیشتر با گاز یخچال آشنا شوید:

در یخچالهای اولیه از گاز آمونیاک به عنوان گاز مبرد استفاده میشود.

اما به علت عوارض ناگوار آن در تماس با بدن انسان ، ترکیب شدن حالت مرطوب آن با مس و آلومینیم ، و نیز خاصیت انفجاری اش ، رفته رفته گاز فریون به جای آن استفاده گشت.

در یخچالهای رایج امروز معمولا از فریون 12 با ترکیب CCI2F2 استفاده میشود .

که گازی بی بو است و حتی در صورت ترکیب شدن با رطوبت موجب خوردگی فلزات نمی شود.

همچنین فریون قابل اشتعال نیست.

از معایب استفاده از فریون در یخچالها می توان به حجم زیاد آنها در مقایسه با آمونیاک و تخریب لایه اوزون و ایجاد اثر گلخانه ای اشاره کرد.

با توجه به معایب تلاشهایی برای یافتن گازهای جایگزین فریون به عمل آمده که گاز جدیدی به نام R134 حاصل آن است .

اواپراتور یخچال هیتاچی

کمپرسور وظیفه گردش گاز فریون را درون کانالهای اواپراتور بر عهده دارد.کندانسور یخچال فریزر هیتاچی وقتی کمپرسور شروع به کار میکند بعد از چند دقیقه گرم میشود.وظیفه کندانسور خنک کردن گاز خارج شده از کمپرسور می باشد.در نتیجه این کار دمای کمپرسور نیز کاهش میابد.

لوله مویی یخچال هیتاچی

لوله مویی اصلی ترین وظیفه را در سیکل تبرید دارد که موجب افت فشار مبرد در سیکل تبرید میشود که باعث میشود فریون به نقطه جوش برسد.

به نکات مهم تعمیرکار یخچال فریزر هیتاچی در زیر توجه نمایید:

یخچال فریزر هیتاچی از اجزای مکانیکی ( کمپرسور ، کندانسور ، فیلتر درایر ، اواپراتور ، کاپیلاری تیوب ( لوله مویی ) ) و الکتریکی ( موتور الکتریکی ، ترموستات ، رله استارت ، اورلود ) تشکیل شده است.

نمایندگی تعمیرات یخچال هیتاچی

در بالا به برخی از مشکلات و طریقه رفع آن ها و خدمات تعمیر یخچال فریزر هیتاچی اشاره کردیم و در ادامه قصد داریم به معرفی مجموعه ای بپردازیم نمایندگی تعمیرات یخچال هیتاچی است با شما صحبت کنیم در ادامه با ما همراه باشید. فیکس فریجدر با سالها تجربه در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی ، اکنون آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه تعمیر انواع ماشین لباسشویی ، یخچال و فریزر و ماشین ظرفشویی در تهران می باشد.





:: برچسب‌ها: اجزای کمپرسور هیتاچی ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: